Pandora nie boi się Apple Music. I słusznie!

Jeśli w ostatnich tygodniach czytaliście cokolwiek o muzyce w internecie to prawdopodobnie było to w jakiś sposób powiązane z Apple Music. Teraz Pandora pochwaliła się wyższymi niż zakładano przychodami, a według CEO tej firmy debiut streamingu z Cupertino niczego nie zmieni.

Kobieta słuchająca muzyki

Kobieta słuchająca muzyki (shutterstock.com)

Debiut Apple Music wywołał niemałe poruszenie w sieci. Liczne dyskusje dotyczyły nie tylko jakości muzyki czy cen, ale też przyszłości konkurencji, a za sprawą Taylor Swift umów z artystami. Potem optymizm trochę opadł, ponieważ mimo pokaźnej biblioteki plików coś poszło nie tak i aplikacja przez wielu została uznana — delikatnie mówiąc — jako tragiczna. Najlepiej podsumował to Miron pisząc o niej: "mało jabłka w jabłku". Sam jeszcze nie miałem wątpliwej przyjemności korzystać z Apple Music, ale moim zdaniem nie będzie to żadna rewolucja i chociaż sukces na pewno odniesie to rynku nie zmieni.

Jak informuje Business Insider, podobnego zdania jest CEO popularnego radia internetowego Pandora, Brian McAndrews:

Apple Music wystartowało pod koniec czerwca, więc nie miało jeszcze żadnego wpływu na wyniki Pandory. Idąc dalej, sądzę, że jesteśmy na dobrej drodze. Z każdym dużym projektem jak ten (tzn. Apple Music) będzie sporo zamieszania na rynku i część użytkowników zdecyduje się sprawdzić, co oferuje nowa konkurencja. Dlatego może to wpłynąć na nas, ale chwilowo. Nie wierzymy, żeby taki debiut miał jakikolwiek długoterminowy wpływ.

Odniósł się on do przychodów Pandory, które w drugim kwartale tego roku wyniosły 285,6 milionów dolarów, co jest wynikiem lepszym niż zakładano o 2,6 mln dolarów. Co prawda w ogólnym rozrachunku rezultat nadal nie jest korzystny, ponieważ strata wyniosła 16,1 mln dolarów, ale akcje tego po ogłoszeniu tych wyników poszły w górę o ponad 10%. Lepszy niż zakładano rezultat jest wynikiem zwiększanie nakładów finansowych na reklamę w stosunku do roku poprzedniego o 30%.

Nie są to oczywiście takie pieniądze jakimi operuje Apple, ale wyniki dla udziałowców są zadowalające. Poza tym ciężko wyobrazić sobie, żeby nagle 79,4 mln ludzi zarejestrowanych w Pandorze zrezygnowało z tej usługi i przeniosło się pod skrzydła Apple'a. Szczególnie, że według badań aż 58% słuchaczy wie o Apple Music, ale tylko 9% zamierza sprawdzić 3 miesięczny okres próbny. Użytkowników Pandory, którzy chcą zakupić płatną subskrypcję w streamingu amerykańskiego giganta jest tylko 1%, co nie jest oszałamiającym wynikiem.

Moim zdaniem Apple Music mogłoby zaliczyć dużo lepszy start, gdyby samo sobie nie wykopało dołka w postaci nieintuicyjnego interfejsu. Przytoczony wcześniej tekst Mirona nie jest wyjątkiem i nawet zagorzali fani wszystkiego co ma logo z jabłkiem podeszli dość krytycznie do nowej usługi. Gdyby od samego początku użytkownicy dostali produkt lepszy pod każdym względem od konkurencji to możliwe, że zostaliby na dłużej. W aktualnej sytuacji zapewne wielu z nich spróbuje, zrazi się do tego i nigdy nie da Apple Music drugiej szansy. W świecie technologii takich przykładów jest więcej, wystarczy poczytać komentarze ludzi, którzy całą swoją wiedzą o Windows Phone opierają o system, który na rynek trafi z numerkiem 7…

Źródło: businessinsider.com

Zobacz również: Czy można ufać dyskom w chmurze (rozmowa z Mikko Hypponenem)

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Smartfon za 5 milionów dolarów? Znamy nowy telefon Jamesa Bonda! #wSkrócie: Galaxy Tab A Plus oficjalnie, Huawei Y6 oraz nietypowe partnerstwo Xiaomi i Ubera Lumia 950 i 950 XL - podsumowanie plotek i przecieków Odświeżony YouTube sprawi, że Cardboard i inne gogle VR zyskają na użyteczności #wSkrócie: Xperia Z5 ze Snapdragonem 810, rynek kart SIM w Polsce i nowa oferta w nju ZTE dokłada do zaproszeń rozbitą Nokię 1110, trollując tym samym Meizu Moto X (2015), Galaxy Note 5 i S6 edge+ wyciekają na zdjęciach. Aktualizacja: kolejne zdjęcia Note'a 5 Apple Watch sprzedaje się słabo jak na Apple'a, ale świetnie jak na branżę wearables #wSkrócie: minimalne wymagania Windowsa 10 Mobile, wyniki sprzedaży iPhone'ów oraz data premiery Galaxy Note'a 5 Polacy do przeglądania Internetu częściej wykorzystują Androida niż Windowsa 8.1 Czytnik linii papilarnych zintegrowany z ekranem? Dzięki technologii Sonovation to nie problem Honor 4A oficjalnie - low-end z 2 GB RAM-u Axon Lux, Axon Mini i Axon Watch oficjalnie. Nowości ZTE prezentują się świetnie #wSkrócie: nowe Humble Mobile Bundle, LG Tribute 2 oraz pierwszy smartfon z nowym szkłem Gorilla Heyah wprowadza mobilny internet (prawie) bez ograniczeń Rozstrzygnięcie I etapu konkursu "Zostań testerem". Oto 10 laureatów Motorola Moto G trzeciej generacji wycieka na zdjęciach. Będzie odporna na wodę? wSkrócie: Galaxy Tab S2 na wideo, oznaczenie Androida M oraz wyprzedaż smartfonów w Plusie #wSkrócie: nowe rendery Galaxy Note'a 5, obudowa iPhone'a 6s Plus i nowa oferta Red Bull Mobile #wSkrócie: test aparatu OnePlusa 2, ceny Galaxy A8 oraz HTC One M9+ w Europie #wSkrócie: wyniki sprzedaży ZTE, Galaxy Note 5 z 4 GB RAM-u i zapowiedź nowości Xiaomi Tydzień w krzywym zwierciadle: wincyj pikseluf i rozszyfrowanie nazwy LG G4s Wyciekają 2 nowe średniaki - HTC Desire 728 i Lenovo Vibe P1 Nawet jeśli Apple Music nie wypali, firma i tak zarobi na streamingu. Przy okazji niszcząc konkurencję

Popularne w tym tygodniu:

LG Q6 - pierwsze wrażenia Ta kobieta próbowała przemycić 102 iPhone'y... przyklejając je do siebie Wpadka HTC: domyślna klawiatura zaczęła wyświetlać reklamy Doogee MIX w Polsce. Wąskie ramki, 6 GB RAM-u i podwójny aparat w rozsądnej cenie Te modele iPhone'ów są obecnie najpopularniejsze Sharp pracuje nad bezramkowym smartfonem z ekranem 4K Elastyczny tablet Lenovo na wideo. Nie mogę się doczekać takich urządzeń Apple Park prawie gotowy. Oto kilka ciekawostek o nowej siedzibie Apple'a Moto Z2 Play w Polsce tańsza od poprzednika. Jest dobrze! LG Q8 oficjalnie. Mniejszy brat multimedialnego LG V20 wylądował w Europie Xiaomi Mi AI Speaker oficjalnie. Inteligentny głośnik za grosze Samsung Galaxy Note 8 - data premiery ujawniona